Graaf Enzo Selectie Advies

17 augustus 2015

Voor U één keer, wellicht per twee jaar, voor Graaf Enzo dagelijkse routine

Voor U eens per jaar, voor Graaf Enzo dagelijkse routine

 

Het gaat goed met de zaak. Er moet een nieuwe collega bij komen om het team te versterken. Vacature in de lokale krant en op facebook. De CV's stromen binnen en U voert een paar gesprekken. De keuze is snel gemaakt. De tweede kandidaat was de beste. De meeste ervaring, vriendje van, bekende van de voetbal.

 

Maar….. Is dat ook zo, is hij of zij wel de beste?
               
Hoe vaak voert U zo'n gesprek?
               Waardoor laat U zich beïnvloeden?

Inwerken kost tijd en het salaris tikt door. De proeftijd is snel voorbij. Lastig om een goed beeld te krijgen. Dus wordt er een contract voor 6 maanden aangeboden. Een foute beslissing kost dan al snel € 20.000,- of meer. Opnieuw inwerken, irritaties en zelfs klanten hebben mogelijk hier last van. Wellicht zinvol om dit proces samen met een expert te doen. Speciaal voor de Klein-Zakelijke Markt heeft Graaf Enzo een mooie dienst ontwikkeld.

 

Graaf Enzo Selectie Advies.

 

  1. Samen met de ondernemer wordt een intakegesprek gehouden. Zo nodig telefonisch.

  2. Graaf Enzo maakt op basis van dit intakegesprek het functieprofiel wat gebruikt kan worden voor een wervingsactie.

  3. De ondernemer gaat zelf op zoek naar kandidaten. De advertentie in de lokale krant, inzet van zijn netwerk, uiteraard de inzet van Social Media en misschien zelfs jobboards.

  4. Uit alle kandidaten stelt de ondernemer een lijst op met zijn top 10 kandidaten.

  5. Samen met Graaf Enzo worden er 3 kandidaten geselecteerd die uitgenodigd gaan worden voor een interview.

  6. Deze gesprekken worden op één ochtend of middag ingepland en worden afgenomen door de ondernemer met zijn inhoudelijke kennis en door een specialist van Graaf Enzo, die gepokt en gemazeld is in het voeren van dit soort sollicitatiegesprekken.

  7. Aan het einde van alle interviews wordt een gezamenlijke en weloverwogen keuze gemaakt.

 

All-In tarief voor deze dienst; € 1.480,-

 

Achter ieder mens schuilt meer dan een CV en een eerste indruk. Wij geloven dan ook niet meer in gesprekken met kandidaten waarin het CV het belangrijkste is. Werkervaring is uiteraard heel belangrijk, maar uiteindelijk draait het om de klik, de motivatie en de mogelijke fit in het bedrijf.  Voelt hij of zij zich daar gelukkig? Waardoor wordt hij/zij gepassioneerd?

 

Het is een kunst om de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en de antwoorden, gedrag en houding op de juiste wijze te interpreteren.

Dat is onze kracht.

 

Voor U eens per jaar, voor Graaf Enzo dagelijkse routine

Van Wat naar Wie

23 februari 2012

‘Medewerkers worden aangenomen om wat ze kunnen en worden ontslagen om wie ze zijn’

Herkent U dit?

Hoe vaak gaat het niet op deze wijze. Op basis van een profiel welke uit een lade wordt getrokken worden CV’s uit een database gehaald om bullit voor bullit (automatisch) te worden vergeleken. Bij een 100% is de meest perfecte kandidaat gevonden. Althans dat denken we.

Na enkele maanden blijkt dat de nieuwe medewerker niet helemaal past in de organisatie, in de reeds aanwezige cultuur. In veel gevallen wordt het jaarcontract niet gecontinueerd.

Kosten voor de organisatie zijn hoog. Inwerk kosten, opleidingskosten, wervingskosten, alles bij elkaar toch snel zo’n 50% van een jaarsalaris. Om nog maar te zwijgen over de externe irritatie bij klanten als deze te maken krijgen met weer een nieuw contactpersoon.

Bij Graaf Enzo hebben wij daarom ook juist veel aandacht voor de Wie vraag. Wie is iemand en waarom past hij wel of niet in een organisatie. Daarom zal in dat proces, zoveel als mogelijk, ook middels een aantal interviews een volledig beeld verkregen worden van de organisatie.

Bij Graaf Enzo is dus zowel het Wat als het Wie van belang.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Simon van der Graaf

PASSIE

5 december 2012

Wat heeft een Blog over passie nu te maken met onze praktijk als Headhunter?
Welnu, alles.

Onlangs is in een onderzoek naar voren gekomen dat ongeveer 70% van de mensen die bij een nieuwe werkgever beginnen in het eerste kwartaal nog steeds uitkijkt naar beter passend werk……..

Kunt u zich voorstellen dat dit ernstige gevolgen heeft voor de oprechtheid van de samenwerking en verbinding van deze werknemer met uw bedrijf? Of nog erger met uw klanten of leveranciers? Was dat de bedoeling?

Ook u kent mensen die met grote passie, hartstocht, kunnen spreken over hun werk. Met mooie voorbeelden, handgebaren, glimlach en voelbare energie. Gisteravond zag ik op TV een kok die met heel erg veel passie vertelde over zijn streekgerechten. Zo aanstekelijk dat ik daar wilde reserveren of zelf de keuken in wilde gaan.

Niet iedereen kan met passie spreken over zijn/haar baan. Simpelweg omdat die passie of hartstocht voor wat ze doen er niet is. Men doet z’n ding om te overleven, probeert in de volgende schaal te komen en is op zoek naar meer macht. Vliegen van vergadering naar vergadering belangrijk te zijn en vergeten te leven.

Het is mijn passie om, als Headhunter bij Graaf Enzo, er voor te zorgen dat nieuwe medewerkers vanaf de eerste dag zich volledig gecommitteerd voelen aan het nieuwe bedrijf en haar klanten.
Verbonden vanuit de wezenlijke match tussen de persoonlijke- en de bedrijfsdoelstellingen

Daarom spreken wij kandidaten intensief. Om te snappen wat ze beweegt, waar ze blij van worden en in wat voor een omgeving, bedrijfscultuur men het liefste werkt. In deze gesprekken is het, als je goed oplet, zichtbaar, zelfs voelbaar als kandidaten met passie over hun werk, ambitie en wensen praten. Als dat gebeurt, weet je als headhunter dat je ‘beet hebt’.

Passie is niet alleen zichtbaar bij koks, horlogemakers en pottenbakkers. Elk mens heeft iets waarover hij met passie, hartstocht kan praten. Het is aan ons, Headhunters van Graaf Enzo om deze passie te ontdekken en te matchen op een werkgever. In sommige gevallen zien we dat kandidaten op basis van dit soort gesprekken zelfs een totaal andere keuze maken en hun hart gaan volgen.

Dat zijn de momenten waarop ons hart een sprongetje van vreugde maakt.

Simon van der Graaf